Buku Denaihati

08 August 2013

Review Movie: The Smurfs 2

بسم الله الرحمن الرحيم





 
Now Showing at cinema :)






Khamis minggu lepas dapat tonton tayangan perdana ni.. 3D lagi tayang perdananya... hohoho
Dapat free 2 sit but tak ada siapa pun boleh teman so pergi je sesorang :) Btw thanks to 8Share for the invitation and big thanks for the Big Poster :) tampal kat bilik pastu sengih sesorang tengok Smurfs comel uh (^_^)



Sinopsis boleh baca sini yea.. KLIK


Lawak jenaka itu biasalah dalam setiap movie untuk menarik hati penonton kan ? well cerita tak membosankan for me la.. senyum je sepanjang cerita..dengan kecomelan smurfs lagi buat I tersenyum sampai habis cerita.. lol ada juga part yang sedih sedih jugak yang mana nak menyampaikan mesej mengenai kekeluargaan. At the point memang positive mesej. So you all boleh la take it or leave it. Pilihan ditangan anda (^_^)



Macam dalam cerita ni Smurfette (Katy Perry) dilema sebab dia dibuat oleh Gargamel (Hank Azaria) tapi dibesarkan dan diberi kasih sayang oleh orang lain, Papa (Jonathan Winters).



 " Asal usul tak penting tapi apa yang penting ialah apa yang kita nak jadi " 



Watak Gargamel (Hank Azaria) pulak angkuh dan tamak. Nak jadi berkuasa dengan cara kotor.  Tujuan Smurfette dibuat untuk dapatkan ramuan untuk cipta Smurfs berwarna versi nakal seperti Vexy dan Hankus. Tapi berlaku sebaliknya Smurfette tak balik semula ke Gargamel.. 



Apa kesudahan yang berlaku ke Smurfette ? Dapatkah Gargamel ramuan rahsia itu ? Jom tonton The Smurfs 2 dekat pawagam terdekat yea. 






Notakaki: Bukan semua cerita yang ditayangan memberi negatif pada kita. Ia terletak pada diri kita dari sudut mana kita pandang sesebuah cerita itu. If pandang dari sudut baik maka baik la cerita itu dan sebaliknya. 4/5 star (^_^)








No comments:

Post a Comment