Buku Denaihati

02 July 2013

Deep Inside My Heart

بسم الله الرحمن الرحيم



Aku nak sangat apa yang aku tulis ni semua boleh aku baca bila hari tua. Hari tua dimana aku duduk dikerusi roda maybe dikerusi malas sambil merenung keluar tingkap sambil pegang iPad kot membaca coretan muda mudi dulu.. Takot masa tuh dunia dah maju sangat iPad pun tarak dah..lulz  Semua ni impian aku dan angan angan aku. Sekarang hanya mampu bayangkan jekk..


HIM.

I found my "abang" back. Since aku blaja aku dah loss contact to those yang aku kenal zaman sekolah n blaja sebab aku terlalu teruja dengan kehidupan ditempat orang yang memulanya sangat best dan akhirnya terkeluar kata hikmat ni " Hujan emas di negeri orang hujan batu di negeri sendiri" Well tempat lahir tumpah darahku jugak yang terbaik. Walaupun aku keep saying yang Jitra sangat tenang bg aku. *fact sbb aku BEBAS. Siapa tak suka bebas? *sila angkat tangan. Lagi lagi yang jiwa remaja macam aku. Yea aku dulu part of thems yang angkat tangan tadi jadi aku faham. dan yang lebih makan garam dari aku pun faham kan?
But aku still tak percaya selepas siat dan siasat YES. The boy yang aku mesej dari malam sampai ke pagi tu memang dia. antara aku dan dia tiada memori seindah bunga di taman. Just aku tak pernah lupa siapa yang aku pernah kawan even NEVER EVER MEET them ! *fact Well kecik je dunia ciptaan Allah ni dengan kehendakNya, yang terpisah pasti terjumpa dan yang terputus pasti berhubung. Syukran


Deep inside My Heart.

Some part of my heart had changed almost 2 years. Be more double sensitive. More cruel. Double Triple dendam kesumat. hahaha lulz Mungkin luaran aku nampak sama tapi yang dalamnya? Tak kenal maka tak tahu so please tak perlu nak mengadili seseorang tuh dengan pandangan mata kasar. Now kau nampak dia kurus ramping sedangkan dia sedang bertarung dengan penyakit mungkin. Siapa tahukan ? Tak slahkan if some of kita berubah ke arah kebaikan. At the end orang yang berubah yang untung not me or anyone. Tetapi yang patut dipersalahkan dimana orang yang nak berubah Tidak Pernah cuba untuk berubah dan Beribu dengan alasan palsu serta Berjuta janji pahit hempedu. At the end errkkk tin kosong jekk. Takkan selamanya nak duduk dilevel yang sama. If you NEVER moving forward like others you are loser.


Frustated.

Keciwa. Frust. Aku rasa bila aku berubah aku semakin hilang orang yang dekat dengan aku. Sometimes aku juga rasa macam down. Rasa macam argghh macam macam rasa ada. Rasa macam nak stop sbb tak nak hilang apa yang aku ada, tak nak kawan kawan tinggalkan aku... tapi sampai bila aku nak duduk kat situ... dan sampai bila aku nak buku lama yang buruk tuh jadi teman aku... Aku  rela lepaskan semua demi hati yang satu ni. Hati aku perlu aku jaga dulu sebelum aku nak jaga hati orang lain sbb tak ada siapa pun kisah hati ni. *sila angkat tangan siapa yang kisah tentang hati aku lolz. Orang yang sedang berubah dan sudah hampir berubah dan cuba nak berubah Kesabaran, Kekuatan mental, fizikal sangat penting. Cekal kan segalanya sbb bila kita menuju kearah kebaikan ni mana ada yang suka. Kan? Kan? Bila Adam dan Hawa disatukan kita gembira tetapi tidak syaitan. So never ever listen to those yang sedang mentertawakan kita bila kita dijalan yang betul. Selagi kata hati kita betul dan percaya pada yang Maha Esa teruskan. Keep moving forward.






Notatangan: Jiwa sangat parah sbb selalu ingat pada En.Kumbang tapi saya sedar siapa saya. Awak bukan saya punya dan saya bukan seperti yang awak inginkan. Love, WNS




1 comment: