Buku Denaihati

18 June 2013

Melayu Boleh.

بسم الله الرحمن الرحيم



Siapa kata Melayu tidak Boleh ? Mungkin kerana saban hari ada je masalah yang berlaku muncul didada akhbar yang melibatkan Melayu. Dan mulalah kita memandang serong. Sanggupkah kita untuk terus melihat itu semua berlaku ? Tepuk pipi bagi sedar buka akal dan fikir.



Siapa kita untuk mengatakan ia ? opss jangan cepat melatah.



Semua terletak pada diri kita sendiri, pada hati kita sendiri. Kita yang mencorak bagaimana hendak menjadi Melayu Boleh yang terbaik pada hari ini, esok dan 10 tahun akan datang... Coraklah generasi akan datang dengan sebaik mugkin sehingga terlahirnya Melayu Boleh. Payah ? InsyaAllah semua pasti terbalas suatu hari nanti..


Sesama bangsa pula kita juga jangan lah ada sikap dengki, iri hati dan sewaktu dengannya. Sekurang kurangnya punyalah sebesar kuman keperikemanusian sudah cukup. Jika kita mampu memberi lebih bagilah lebih. InsyahAllah akan dibalas suatu hari nanti.


Jika punya peluang, dapatkan peluang itu, tak salah mencuba. Usahalah untuk menjadi Melayu boleh yang terbaik dikalangan terbaik. Biar sikit sikit lama lama jadi Melayu Boleh. Kita juga boleh menjadi seperti Melayu Boleh yang telah berjaya sekarang. Seperti Tan Sri Syed Mokhtar Al-Bukhary, Tan Sri Azman Hashim dan Datuk Mokhzani Mahathir. Kita juga boleh juga berjaya seperti Pendaki Gunung Everest baru baru ini. Dimana ada kemahuan disitu ada jalan.




peneroka Felda, berjaya, menakluki Gunung Everest, gunung tertinggi di dunia, mendaki, berjaya, kebanggan negara, menaikkan nama Maalaysia.


Kita pelukis dan kehidupan kita kertas lukisan. Jadi....hasillah lukisan sebaik mungkin untuk menjadi Melayu Boleh. Buktikan juga kepada semua bahawa Melayu juga boleh berjaya seperti bangsa bangsa lain. Terleka ? Terlalai ? Sentiasalah punya nota nota yang ditulis dengan kata kata kesedaran dimana sahaja. :)







Contest SEO Melayu Boleh 2013 dianjurkan oleh Beritakaki Online dan juga ditaja oleh EcaJomStadiAkma OmarAkuPenghiburCikLailiAsyrofStudioBoni Kacak,MenulisMencontengFuh [dot] MyMedia SiberGempak [dot] orgGilerKentang,NurMujahidah, & Pelik [dot] My, BlogFynaPondok Kecil




Notakaki: Ini pendapat saya. Jika silap dan tekurang sila tinggalkan komen dibawah. Terima Kasih.



12 comments:

  1. betul tue..jika kita berusaha pastilah akan dapat ganjaranya..sekrang taraf melayu semakin sama dengan orang lain.."duduk sama rendah, berdiri sama tinggi..

    fllow me here:http://senyumamanis.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. sy tolak penyertaan awak kerana tak letak link penaja dan penganjur

    ReplyDelete
  3. sy terima penyertaan anda dan sila kemaskini nama penganjur

    ReplyDelete
  4. Tahniah..entri anda tersenarai sebagai peserta contest SEO "Melayu Boleh". Semoga berjaya buat anda..Insya Allah....berada di kedudukan terbaik di page 1. Ada masa jom singgah di blog saya jugak ye isitu sensasi2020.com

    ReplyDelete
  5. Tahniah buat Cik Wanie tersenarai sebagai peserta....Semoga berjaya....TQ

    ReplyDelete
  6. tahniah..semoga berjaya dlm penyertaan tersebut

    ReplyDelete
  7. rasa macam masuk kelas motivasi plak..apa2 pun gud luck untuk contest ini

    ReplyDelete
  8. Salam Aidilfitri.....semoga berjaya dan berada di page 1.

    ReplyDelete