Buku Denaihati

11 January 2013

Ladies Only!!!

Bismillah....




Kaki siapa??? 
Hah kaki ni aku jumpa dalam Ladies coach :) HAHA


Topic Hak Wanita kott.... padahal aku pun tak tahu nak letak topik ape sebenarnya cuma aku ada something nak kongsi dari ape yang aku nampak about semalam.



On the way back from my opis aku amik second trip of KTM ke Pelabuhan Klang. Yang first trip aku lepas kan sebab tak nak berhimpit dan bersesak bagai dalam gerabak uh dan semestinya aku takkan dapat duduk. Kalau dekat tak pe ni hah destinasi jauh uh.. dan tak kurang jugak t macam macam bau ada... hahaha


Around 6.20 p.m. second trip koc ke Pelabuhan Klang. Koc yang lama, only 3 koc and the middle for "ladies only". On that time keadaan tak la sesak coz masing masing dah naik yang first trip tadi tu. So aku dapat tempat duduk. Tapi tapi kannnn aku tak duduk pun sebab bagi ruang ada sorg ni dye besar. Yeah aku kan masih muda masih mampu untuk berdiri.. ngeehhhh


Ok sampai je kat Stesen Angkasapuri or Pantai Dalam. sory r tak ingt ada 2 manusia yang berjantina lelaki masuk kat koc "ladies only" tu. Pastu lama jugak la sampai kat Stesen Petaling tak ada sape pun tegur dia. Biasanya kan Polis Bantuan and Staff KTM akan tegur. On that day both of them no exist. So aku just wait and see ada tak sesiapa yang nak tegur. Until the end NOTHING. NOTHING.





Apa yang aku nampak masing masing yang "seksa" akan cuba menutup bagi nampak lebih "seksi". Yang pki skirt duduk dengan sopan dan cover the peha yang mulus tu. itu sahaja. Aku biasalah memang takkan berkata kata sbb.... okay aku tak ada jawapan untuk itu but aku rasa ada lagi yang lebih tua dari aku sesuai untuk menegur "ladies celup" dalam tu.....opss adakah alasan aku ni diterima pakai.. hahaha lantak p lah..


Dan aku pun intai koc sebelah kiri dan kanan. Okay ni yang aku rasa macam nak marah kat "ladies celup" uh sbbbbb koc yang kiri dan kanan tu tak PENUH dan SESAK pun. Grrrrrr..... atau pun dorg ada agenda tersendiri or mengambil kesempatan untuk mencuci mata dan apa apa saja lah... Arghhhh.. Lagipun dorg berdiri even ada tempat kosong pun. So what the motif dorg ada dalam "ladies coach" ??? 


Kalau ada akta boleh pukul or tampar orang tanpa dikenakan tindakan memang "ladies celup" tadi akan terima hadiah dari aku. Huh. 



Kesimpulannya.............. aku nak korang kalau kene situasi macam aku ni TOLONGLAH tegur mereka. Jangan jadi macam aku. Suruh ke koc lain.. Kalau penuh ?? Kalau penuh mesti ada solution lain kan...kan.... aku bukan apa yang untungnya "dorg" tu.. Kita pun kan dah sedia maklum dengan ladies ladies malaysia ni pelbagai bangsa dan dress up.. huhu so SEMOGA BERJAYA..





Nota Tangan: Bersama sama mempertahankan hak kita sebagai wanita. Hidup WaniTa. Lebih kepada wanita yang selalu menggunakan Komuter dan memilih untuk duduk di Ladies Coach.^_^



Enjoy Reading :)





No comments:

Post a Comment