14 November 2012

Jujur

 
 
Bismillah...........

Ramai manusia tak terkira dalam dunia yang bermacam ragam dan perangai dan rupa dan semuanya.. kalau ada yang sama pun boleh dibilang dengan jari jemari.

Setiap manusia punyai prinsip tersendiri. Sama seperti aku. Bila dikatakan tidak ia akan menjadi tidak dan tidak mungkin akan menjadi YA.

So disini ye kita perlu faham yang kita perlu hormat dengan keputusan orang itu.


Kenape manusia ni tak jujur ??

Pendapat aku..
Bila jujur dia takot ditinggalkan atau dimarahi oleh pasangan dia sendiri atau pun orang yang dia sayang.


Tapikan.............lebih baik kita jujur lebih awal dari kita jujur kemudian hari sebab kemarahan seseorang itu tak sama setiap masa. Kalau masa tu mood dia baik memang bernasib baik la korang. 
Mungkin kalau kita jujur lebih awal dia marah tapi sekejap. Marah itu perkara biasa dalam diri setiap  individu. Tipu la kalau korang kata yang korang tak pernah marah kan kan kan ? ;)


Contohhh.....................orang tak bagi signal nak masuk simpang pun korang marahkan kan kan ?? Hah so memang wajar la kalau marah itu perkara biasa kan kan kan ? ^_^



Ada sesetengah individu ni marah tapi tak meluahkan so takkan ada orang tahu yang dia tengah marah.

Ada sesetengah yang marah dan dia luahkan atau dia lepaskan kemarahan tu so dye nak korang tahu yang dia tengah marah dengan harapan korang faham apa yang dia cuba sampaikan. 

Dan ada juga yang menyampaikan secara lisan bukan dengan perbuatan. Maksudnya dia lebih suka berterus terang dengan korang. straight to the point. ^_^







No comments:

Post a Comment