Buku Denaihati

10 May 2013

Kebersihan VS Keselamatan = Penting

Bismillah......


Bulan 5. Ye bulan MEI. Hari Ibu. Bila ??? Serius lupa.. Tekanan otak sejak kebelakangan ni. Kene tanye my adik a.k.a baby dye tahu lah sbb bufday dye dekat dengan hari ibu.. hari hari dye ingatkan bufday dye dan hari ibu dye. Macam dye punya ibu sorg je kan ? haishh sabo je lah..






Hari ni practical kat tempat baru. 2 minggu lagi habislah penat lelah kesana sini. Tak pernah pernah aku cerita pasal aku practical kat sini. Sebenarnya bukan nak cerita pasal aku practical tapi pasal apa yang jadi hari ni..


Seperti biasa pergi dan balik kerja sendirian berhad. Seorang diri. Driver awam yang hantar. Semangat aku pagi tadi nak pergi tempat baru. Belajar benda baru. Belajar pasal FIBER. FIBER OPTIC. alaaaa fiber optic yang halus tuh.. alaaa yang kene kendalikan dengan penuh kasih dan sayang tuh..kalau tak habislah tak ada harapanlah korang akan dapat sambungan internet dan telefon. Nantilah aku cerita lebih lebih kat entry lain..


Sebelum tuh aku nak ucap tahniah kat diri aku sebab tadi tepat 8.30 aku sampai walaupun jalan agak sesak. Ingatkan lewat rupanya awal Alhamdullilah... Lapor diri, cerita lah sapa aku n bla bla bla dan barulah sesi perkenalkan kat aku macam mana FIBER ni berfungsi menghantar isyarat ke rumah pelanggan.. rumah korang lah.. rumah aku tak de.. hikhikhi.. Sangat menarik dan tertarik.. Dan kita rehat sebentar bersama Cendol Semangkuk...




Nak ? hehe ^_^


Sebelah petang aku mula sakit kepala yang teramat dan dan nasib lah tak ada kerja sangat.. aku baca buku sambil tido. macam mana ?? alaa korang pun penah buat.. hukhukhuk..


konon je baca buku tapi tido.. hahaha


tepat 5.30 aku balik dan tunggu driver awam amik.. Satu jam baru dapat bas. Tapi bas yang PENUH dan PADAT. Aku ulang yea PENUH dan PADAT. grrrr rasa macam nak suruh je pak cik polis yg ada td saman bas tuh.. Macam mana nak masuk kalau dah keadaan macam tuh.. bayangkan.. berhimpit2.. rapat2 dan korang sambunglah seendiri. Gagahkan diri jugak naik sbb takot pengsan kat situ.. and that timelah batt hp nak habis tapi Selamat.. Selamat separuh jalan je. Separuh lagi........... ni yang buat aku marah teramat. BAU BUSUK.


BUSUK. Sampai melekat kat baju aku. Melekat sbb dye rempuh aku. Sabar je sbb aku hormat dye as Orang Tua. Korang bayanglah sendiri berape banyak busuk sampai boleh lekat kat baju aku.. bukan nak mengata dye atau rasa jijik. Tapi sekurang kurangnya lah kan. Kebersihan itu harus wajib dijaga. Walaupun kau tak mandi jaga bau sudah.. jangan bagi orang hidu.. Kalau orang dah hidu paham paham je la. Cop kau muka tak mandi. Apa yang aku boleh cakap KEBERSIHAN ITU PENTING !!! Tak pernah lagi aku rasa nak buekk buekk dalam bas melainkan bot.. aku cuma mabuk laut bukan mabuk bas. Dan mulai sekarang memang aku dah tak boleh terima keadaan macam tuh.. demand kan ?? lantak lah yang penting keselamatan aku. 





Notakaki:  Dorg nak untung lebih so dorg padat dan penuh kan dari yang sepatutnya. Dan kadang kadang pemandu bas ni pun bukan semua warga MALAYSIA. Bangla x de.. bangla biasa jadi penumpang je.. hikhikhik... Pada korang diluar sana aku nak cakap tak payah lah gunakan kenderaam awam macam tuh... Cari je lain.. Lagi lagi perempuan.. Ok ?



Terima kasih :)





1 comment:

  1. Cool......

    Untuk info pelatihan & sertifikasi K3 Klik : deltaindo.co.id

    ReplyDelete