Buku Denaihati

28 February 2013

Life.

Bismillah.....



Hidup. Life. Hidup. Life.Whats the wonderful of my life.. I like it. Sampai aku rasa macam nak cabut aku punye keypad lappy ni. Such a hardest thing then aku belajar 6 bulan kat kedah tuh. Walaupun orang kata belajar itu susah tapi aku kata mengharungi kehidupan yang penuh pancaroba ni lagi susah dari belajar tuh. Minat tak minat kita kene lalui kehidupan ni. Kehidupan ni membabitkan semua aspek.. 
fizikal,mental,dalaman dan luaran. 



Sejak 2 3 hari ni tido macam tak tido je rasa sbb akan tersedar. Tak tahu kenape. Bila tesedar ingat kat dia. Tapi tak tahulah dia ingat kat kita ni ke tak. Bila ingat kat dia mula lah keluar mutiara yang tak berapa nak jernih ni. Maka tercetus lah sesi memujuk hati oleh diri sendiri. Nampak bodoh ke aku buat macam tuh ? Nampak sangat ke ?Aku dah tak kisah dengan apa orang nak cakap sbb orang semua tahu cakap je yang laluinya aku. Aku yang rasa kemanisan hidup dan kepahitan hidup.



Memang aku akui seronok melalui kehidupan sekarang tapi kadang kadang aku jatuh jugak sekali sekala tapi aku yakin semua yang berlaku tu bersebab bukan sengaja Allah nak buat benda tu pada hambaNya. Sesekali dia nak menyampaikan hikmah yang kita perlu fikir sendiri untuk menyedarkan diri kita.




Bukan dia tak pernah minta maaf dia pernah minta maaf dan aku maafkan dia. Aku pujuk hati aku dan alhamdullilah aku sikit pun tak menyimpan kat hati. Aku tak layak nak balas hanya layak memberi kemaafan yang dipinta. Biarlah semua Allah yang tentukan janji hati ikhlas memaafkan orang itu lagi penting. 




Dulu bila ada masalah je aku cuba nak lari, rasa nak jerit, rasa nak mati je sbb tak sanggup nak hadapi rasa macam masalah tu menyusahkan. Tapi lagi lama aku cuba elak aku stil kat tempat yang sama. Tak ada perubahan. But now aku cuba cari jalan untuk selesaikan masalah. Yeah I admit it bukan senang nak selesaikan sesuatu masalah, amik masa aku tahu tapi tak salahkan kalau kita sabar dan doa supaya semua dipermudahkan cuma berbalik pada diri je nak atau tak. Kalau kita nak InsyahAllah segalanya dipermudahkan oleh Dia. Tapi kalau tak nak tanggung sendiri la takkan orang lain nak tanggung masalah kita pulak kan. sendiri mau ingt lah.



Now aku masih terus cuba setelkan masalah yang sama untuk kali kedua. Percubaan pertama aku gagal. Then semalam juga aku col maxis dan tanya sendiri. Alhamdullilah aku dapat dan aku direct terus cakap kat dia tapi tak tahu lah dia nak ke tak.


Hari ni aku dapat tahu dia xcident. Aku terus col lepas aku baca status dia kat fb. Tak dapat. Hampa sangat. Aku inbox dia direct fb pun dye tak reply. Hampa untuk kali kedua. Then aku col lagi dan lagi Alhamdullilah dapat. Memang rasa sebak tapi nak buat macam mana aku kan kuat aku sabar. Awak kalau awak baca ni "Maafkan saya tak dapat nak datang kat awak. Saya mintak maaf sangat sangat. Saya  tak mampu nak jaga awak. Saya serahkan pada Dia untuk jaga awak sembuhkan awak cepat dan lindungi awak selalu."



Mudah mudahan segalanya dipermudahkan olehNya.



No comments:

Post a Comment