11 December 2011

Istimewanya Perempuan Itu. . .


Siapa kata jadi perempuan tu SENANG ?
Nak kene tutup sana n sini la..
Tengok budak laki, pakai baju pagoda pun orang tak bising au..
Perempuan stoking pun kene pakai tau..
Cuba suruh budak laki jadi perempuan untuk 1 hari je.. hehehe
Confirm banyak cakapkn :)
Tapi tengok perempuan betapa coolnye dia bila berpakaian macam 2 :)

Siapa kata jadi perempuan tu senang ?
Tiap2 bulan mesti akan datang satu penyakit :)
Nak pergi kelas pun susah bila penyakit ni datang.. hehe
Cube tengok budak laki ok jekk..Tapi perempuan hidup berpuluh2 tahun dengan penyakit pelik 2 ok jekk..
Even tengah sakit pun masih boleh tersenyum n buat orang tersenyum jugak :)
See betape Hebatnya kita wahai kaum Hawa :)

Siapa kata jadi perempuan tu senang ?
Hati pereempuan ni Allah jadikan lembut sungguh..walau macam mne kita cakap kita keras pun kita tetap akn mengalah juga sebab perempuan ni mmg begitu :) sungguh lembut..
Sangat sensitif orangnye perempuan ni..

Kalau bila citer sedih pompuan yang paling feeling abis la..laki cool je sbb nak tunjuk dia la paling cool n mahco je..huhuhu :P
so lembut tak lembut ati perempuan ni ?? hah jawab sendiri ye :)
Dengan hati yang lembut ni la perempuan dapat mengkagumkan lelaki..
Hebatkan kita kaum Hawa ?? :)

Tapi masih ad yang pertikaikan itu dan ini..kenape itu boleh pakai n ini tak boleh pakai ... Kenape tak boleh buat itu dan ini..
Sanggup gadaikan diri diorang sbb percaya dengan kata2 manis lelaki ni padahal pahit bak hempedu.. :P
Bertepuk tampar dengan lelaki..knp buat macam 2? Diorang cakap sbb Allah tak adil ?? tak patut !

Persoalannya sekarang betul ke Allah tak adil dengan kaum hawa ? Anda jawab sendiri :)

Ingat ye, memang syurga perempuan itu terletak pada kaki seorang suami tetapi syurga seorang anak lelaki itu terletak dibawah kaki ibunya..dan
Memang isteri kene ikut cakap suami tapi ingat la bahawa seorang anak lelaki itu kene taat 3 kali lebih kepada ibunya berbanding ayahnya ..

Tak adil lagikah Allah pada perempuan ?
Allah bukan setakat adil malah sayang pada kita wahai kaum perempuan..
Bagi lelaki, syurga isternya terletak dibawah kaki suaminya..paling banyak pun diorang boleh kawin 4..jadi 4 yg bergantung pada seoarng..
Tapi perempuan, jika ia punya 10 orang anak..maka ada 10 orang yang syurga terletak padanya..
Sugguh hebatkan ? hebat kerana  Allah !

Masih tak cukup ke ??
Susah jadi perempuan ?? tapi ingatlah bahawa perempuan la senang kerana Hadis dibawah ni..

" Apa seorang perempuan mendirikan sembahyang lima waktu, berpuasa sebulan (Ramadhan ), menjaga kehormatan dan taat kepadaa suami, dia akan disuruh memasuki syurga melalui mana-mana pinu yang dia sukai " . ( Hadis Riwayat Ahmad )

Allah sangat sayang kepada kita wahai kaum perempuan..
Sedarlah kamu !
Jangan sesekali berfikiran negatif terhadap yang menciptakan kita semua di dunia ini !

~Allah jadikan perempuan itu sebagai hiasan dunia.. Bayangkan dunia yang besar, cantik, kita dijadikan hiasan.. Dan seindah2 hiasan itu adalah Wanita Solehah ! ~

<3 Sekadar perkongsian bersama :)

Jadi perempuan bukan susah dan Islam ini senang sahaja tapi kita yang jadikan ianya susah :) kalu kene cara semuanye mudah.. :)

Untuk kaum Adam....
Hargailah wanita yang sentiasa berada disisimu. Bimbinglah dia, silap langkanya, tegurlah dia.. Tegur dengan baik dan kene pada caranya. Didiklah dia menjadi wanita solehah kerana ia tercipta dari tulang rusukmu. Lindungilah dia dari Fitnah Dunia.

Bukankan Hawa dicipta daripada tulang Rusuk Adam untuk disayangi dan dilindungi ?

3 comments:

  1. itu lah keistimewaan perempuan..

    ia dikatakan hiasan dunia..
    itu yg perlu dijaga sebaiknya..

    =]

    ReplyDelete