Buku Denaihati

23 July 2013

Maafkan Aku !

بسم الله الرحمن الرحيم


Hampir separuh Ramadhan dah berlalu... alhamdullilah...datang Ramadhan setiap tahun mesti teringat memori Ramadhan tahun tahu lepas dengan kawan kawan sekolah n kolej... Well aku kejam dengan readers aku.. korang follow aku tapi aku update entry ntah apa je kan.... so sorryyy.. dulu aku jadikan blog ni tempat aku sharing apa yang aku lalui.. mana aku pergi..sebab nnt dah tua aku nak baca.. hahaha LOL if rasa nak unfollow saya tak marah...saya dah besar saya ok (^_^) tapi serius aku sayang nak berhenti dari dunia blogging ni...



First terjebak dengan dunia ni aku tak kenal pun sesiapa lagi..... aku tulis suka suki hati jek.. pastu bila kawan dok tanye kenape aku suka ngadap laptop...apa aku buat .. so aku introduce la hape kebenda alah ni.. Alhamdullilah.. dia pun buat... pastu bila nak edit dye mai cari aku..  yang dye tahu updated SAHAJA.. aku tolong mana yang patut dengan Tutorial dari Lyssa Secret  hohoho masa tu kenal dia je la...kenal nuffnang denga Churp Churp pun dari Lyssa.. Thanks so much Lyssa Secret. (^_^)



Back to the topic.... Ramadhan kali dah sampai ke fasa pengampunan..... InsyahAllah dengan IzinNYA.. setiap hambaNYA yang memohon serta sujud kepadaNYA akan diampunkan segala dosa. Bukan setiap bulan kita dapat fasa istimewa ni... Hargai saat dan peluang yang ada sekarang.. Tetapkan niat dan hati serta Istiqamah dalam melaksanakannya. InsyahAllah



Jangan kita jadi manusia yang tahu tetapi tidak melakukan atau dengan kata lainnya LALAI... lalai kerana ? banyak punca cuba tanya dengan diri sendiri, " kenapa aku lalai " anda bertanya dan anda menjawab. Sama seperti aku, aku mengaku aku pun selalu lalai.. dan aku buat seperti apa yang katakan tadi tapi cukup aku tahu kenapa aku lalai.. Kita manusia yang tidak lari melakukan kesilapan...... walaupun kesilapan itu sebsar zarah sekalipun.. jadi kita kene saling mengingati antara sahabat, keluarga dan juga saudara kita... kalau bukan kita siapa lagi yang mahu menegur... orang luar ?? anda sendiri tahu jawapannya dan cara menegur juga perlu dengan cara yang betul... bersopan tapi biar padat dengan tujuan kenapa kita menegur..



Dan pastinya setiap dari kita mencari malam Lailatu Qadar.... malam yang cukup istimewa untuk seseorang yang pernah mengalaminya... InsyaAllah setiap dari kita pasti menemuinya yang penting sentiasalah ingat kepada DIA YANG MAHA ESA.


Salam Ramadhan dari saya dan keluarga kepada semua... semua yang membaca, yang singgah, yang makan angin disini... saya hargai setiap komen dan setiap persinggahan kamu semua disini..



"Allah Maha mengetahui isi hati manusia, mengetahui apa yang kita inginkan dan Allah juga memberi apa yang kita perlukan"





2 comments:

  1. saya pown byk tgk tuto lyssa :) tq sebab singgah blog sue....lps nie perbanyakkn lagi entry yg menarik...done follow

    ReplyDelete