Buku Denaihati

15 October 2012

Speechless

n
 
Bismillah.
 
Sometimes aku rasa pelik Y aku yang selalu mampu memotivasikan orang sampai je part aku, aku tak leh nak memotivasikan diri sendiri. Dah tu pe semua orang ckp aku ignore kan. Kejam seyyhh. Tak patut kau buat macam tu wani. 
 
Hidup ni kalau tak ada dugaan dan ujian dan mungkin juga cabaran ia bukan dinamakan kehidupan right ? So Janganlah merungut. Terima apa seadanya yang kita miliki sekarang. Rasa baru je pagi no bace status someone yang adalah kaitan dgn ayt aku ni. 
 
Dis sem la aku rasa the worst sekali hidup aku. Sangat sangat. Uwwaaaaa.. I need U mom. Rase macam nak balik duk bawah ketiak mak je. haha tapi bila difikirkan balik umur yang mau cecah 20 tak lama lagi ni have to solve their problems by own self n hadapi masalah itu. bukannya lari kan? huhu

Dis sem terlalu banyak emergency leave. And 'penyakit' getting worst than before. Frend with ubat. Always. Ubat 2 dah macam gula gula :) always in my bag ^_^. Pray 4 me getting better. 

Lagi sekali selama aku duk Kedah ni aku g umah Mak sedara 'kakak' aku. Bila tengok muka dia dengan suami dye hidup berdua je kat umah mase tu aku tanya diri aku, 'nanti kalau aku dah besar mama dgn ayh jadi macam ni ke?' speechless. Ath the time kepala ni aku dah rasa macam nak hantuk je kepala kat dinding coz sakit teramat. 

Tak lama lepas tu hujan.. Mula tak lebat pun tak lama lepas tu lebat yang teramat. Sampai kuar petir semua la. Time tu teringat kat arwah atuk n rumah dia dulu. Kalau hujan mesti ada bekas bekas kat lantai coz nak tadah air hujan sbb zink bocor. Bila dah reda hujan atuk akn terus tampal zink bocor sbb atuk masa tu masih kuat. ;(

Situasi yang aku nampak masa tu mereka tu dah tua. Hanya mampu buat kerja kerja biasa je dan ditmbh dengan sakit lagi. Anak anak semua duk jauh. terus pk 'nnt mama n ayh kene tinggal macam ni jugak ke?' masa tu jawapan dalam hati ni kata TAK ! Tak mau jadi macam 2 kat mama n ayh. I love them.
 
Imagine that yg parents kita tinggal mcm tu. Sedangkan mereka lah yg selalu berhabis keringat untuk anak anaknya. Ni bukan hina tau. Ye la dulu parents kita sanggup berhabis duit kat anak anak dia suruh blaja beli itu ini, penuhi segala impian lagi lagi zaman dah moden sangat ni tup tup anak lupa jasa dn buang atau pun hantar kat umah orang tua. Rasanya tak patut. Sangat tak patut.

Itulah orang selalu kata " Seorang IBU mampu jaga sepuluh orang anak, TETAPI dari sepuluh orang anak itu belum tentu mampu jaga seorang IBU".

Rase keinsafan tu datang n apa yang terjadi selama ni adalah disbbkan kesilapan diri sendiri. Kelekaan duniawi. So tak perlu nak salahkan orang lain. Salakan diri sendiri dahulu. Right ?

Balik je dari rumah tu somebdy ni ajk kuarkan. So aku tak larat n tak ikut pun. Dalam kepala ni dok fikir apa yang aku rasa je dari td. Rase mau ketenangan diri. Now bila dia keluar bilik ni aku yang punya. haha Semangat nak study membuak buak dan aku berjaya lakukannya.

"Want to prove to myself that I can able to have a roll of Diploma. And I day I will change my life now to something that so means to me".

I love mum and dad !


No comments:

Post a Comment