Buku Denaihati

22 August 2013

Nahas bas di Genting: Kaki dan cebisan organ dalaman mangsa ditemui

بسم الله الرحمن الرحيم



Nahas bas di Genting: Kaki dan cebisan organ dalaman mangsa ditemui
KETUA Polis Daerah Bentong, Supt Mohd Mansor Mohd Nor, (duduk) kelihatan memeriksa sisa-sisa barangan milik penumpang bas yang terjunam 60 meter ke dalam gaung di KM3.5 Jalan Genting Highlands di sini semalam. - Foto BERNAMA



GENTING HIGHLANDS: Kaki dan cebisan organ dalaman manusia ditemui tidak jauh dari badan bas yang remuk teruk selepas terjunam ke gaung dalam kemalangan di KM3.5 Jalan Genting Highlands. 

Ketua Polis Daerah Bentong Superintendan Mohd Mansor Mohd Nor berkata, kaki dan cebisan organ dalaman itu mungkin milik dua invidu. 
Kaki itu ditemui dalam operasi mencari saki baki mangsa oleh pasukan penyelamat di lokasi kejadian nahas itu pagi ini,katanya kepada pemberita disini hari ini. 


"Antara yang ditemui dalam operasi bermula 9.45 pagi itu ialah barang-barang peribadi milik mangsa nahas yang diharap dapat membantu anggota keluarga mengecam identiti mangsa. 

"Sebanyak 34 daripada 37 mayat mangsa juga sudah dibedah siasat. Rata-ratanya mati akibat kecederaan teruk di dalam badan," katanya. 

Mohd Mansor berkata pasukan penyelamat juga tidak menjangka menemui mayat lain di lokasi kejadian hari ini selain menunggu siasatan Puspakom Sdn Bhd dan pasukan forensik polis di kawasan nahas sebelum menarik naik bangkai bas. 

"Bas terbabas ke dalam gaung 60 meter dari permukaan jalan. Nasib baik bas tersangkut pada pokok, jika tidak bas boleh jatuh lebih jauh ke dalam," katanya. 
Buat masa ini, polis belum mengambil kenyataan daripada mangsa yang selamat kerana mereka masih dalam keadaan trauma. 

Beliau juga meminta orang ramai tampil ke Hospital Kuala Lumpur atau datang ke Ibu Pejabat Polis Daerah Bentong jika mengesyaki ada anggota keluarga yang terlibat dalam nahas itu. - BERNAMA-






6 comments:

  1. Replies
    1. tahu x pe.. rasa seram nak naik genting lepas ni.

      Delete
  2. nauzubillah..mana taknya jatuh dalam kedalaman 60mtr...

    ReplyDelete
    Replies
    1. dalam tu pun nasib tersangkut pada pokok katanya kalau tak lagi dalam.

      Delete
  3. Lepas ni kita ramai-ramai jalan kaki naik ke genting. Hikhikhik

    ReplyDelete