Buku Denaihati

26 December 2012

A story of : Invasi

Assalamualaikum...
Bismillah...
 
 
Aku amik masa sehari untuk habis kan novel ni. Yeahh I did it. Congrats to myself. ^_^
 I like it. But not suitable for kanak kanak dan remaja. hahaha ni untuk orang dewasa je 18 and above. 
 
 
 

Aku terlalu berimaginasi baca novel ni sampaikan aku rasa macam ada alien je sekitar aku. hohoho
Sampaikan rumah aku always kunci. Bila ada orang hon atau dengar suara or bunyi je aku akan intai dulu kat tingkap. When i saw a right person baru aku suruh adik aku bukak pintu.LOL


Ni semua kerana INVASI.
Ni semua kerana aku dan adik adik aku je ada kat rumah dari pukul 6.00 pagi sampai malam. Kadang kadang sampai pagi. Limit at 2 a.m.


Ok cukup cerita pasal aku. Jom kita berimaginasi bersama novel keluaran FIXI yang ditulis oleh Raja Faisal.


Sinopsis:

Ahmad Bayani- jurutera, kaki sosial dan kaki perempuan - tak sangka dunianya boleh hancur sekelip mata.

Sebuah portal muncul di tengah Kuala Lumpur, memuntahkan alien sadistik yang kemudiannya digelar Penceroboh. Dengan teknologi dan kekuatan tentera yang tiada tandingan, para alien memusnahka dan membunuh tanpa belas.

Bayani harus memilih samada menyelamatkan diri ke utara, atau menyertai kumpulan pemberontak bawah tanah yang bertekad untuk mengambil semula kota dari Penceroboh.

Bayani juga berdepan semula dengan kisah silamnya: ibunya yang telah lama hilang, kekasih yang terhalang. 

Hari INVASI bermula, dan nasib manusia berubah selamanya.

______________________________________________________________________________

Sangat menarik. Walaupun bahasa yang digunakan agak kasar. A lot of moral value in this book.
Tak rugi kalau beli dan faham apa yang cuba di sampaikan walaupun ianya hanya fantasi semata mata.



Nota tangan: Family isn't about whose blood you have. it's about who you care about. - Trey Parker & Matt Stone.


No comments:

Post a Comment