19 April 2012

Only U !

Asalamualaikum...awak. ! untuk awak .

Awak saya rindu saat kita yang dulu ! Mane ada awak mesti ada saya kini tak lagi macam dulu. Saya selalu nampak awak tapi saya tak tahu nak tegur awak macam mane. Saya malu n segan nak tegur awak. tak tahu kenape. Adakah harapan untuk kita macam dulu terlalu tipis ? tapi kenape ? saya tak pernah rase macam tu pun. Hendak seribu daya, Tak nak seribu dalih.

Saya selalu teman awak g makan n mane2 je awak pergi. Serius saya rindu kan saat itu. Saya tak nak sikit pun sakitkan hati awak. Awak saya terpaksa bergerak mane2 tanpa bagitahu awak sbb saya tak nak awak terase hati dengan saya. Bagi saya, awak tak tahu lebih baik dari awak tahu. tapi saya nak awak tahu bila saya hadapi masalah. Saya takkan lupe kenangan saya kat rumah awak. saya dah nampak gambar tu. suka sangat. kita g kuala perlis sama-sama. Macam2 kita buat semua sama-sama. Awak dan saya. Tapi kini.................saya tak tahu awak dgn siapa. Awak jawablah persoalan saya..... U are my ONLY sis. !

Exam is coming SOON !.............

Asalamualaikum.... Hai.......sihat ? 

Tak lama lagi peperiksaan bagi seluruh politeknik akan tiba tak lama lagi je. Hope kepada kawan-kawan semua buat persedian rapi untuk menghadapinya ye. 

Buat sehabis baik kerana anda adalah penentu kepada diri anda sendiri. Ni nak share pada kawan yang blaja kat politeknik yg sama ngn saya Jadual bagi Jabatan Kejuruteraan Elektrik.

Sila Klik sini ---->Jadual Peperiksaan

15 April 2012

Final Exam & Semester 3


Hai Hai Hai.........sorry lately ni busy sangat sampai tak sempat nak update ape pun dan ditambah dengan laptop masih dalam wad lagi.. huhu

Semester 2 dah makin hampir ke penghujungnya..tak lama lagi akan hadapi peperiksaan akhir bagi menentukan saya akan ulang modul atau teruskan dengan semua subjek semester 3 yang disenaraikan ini. 


 BILKURSUS KOD STATUS MATA KREDIT
 1 COMMUNICATIVE ENGLISH 2 AE301  Compulsory      2
 2 SOFT SKILLS AS101 Compulsory     2
 3 ENGINEERING MATHEMATICS 3 BA301 Common Core     2
 4 ELECTRONIC CIRCUITS EE301Discipline Core     2
 5 ELECTRONIC COMPUTER AIDED DESIGN (ECAD) EC302Discipline Core     2
 6 COMMUNICATION SYSTEM FUNDAMENTALS EP301Discipline Core     2
 7 ELECTRONIC EQUIPMENT REPAIR EE302Discipline Core     2
 8 TELEPHONY EP302Specialisation     2
*Pada yang diluar sana berkongsi program sama dengan saya ini yang bakal dipelajari pada semester 3 bagi pengajian DIPLOMA ELEKTRONIK KOMUNIKASI (POLITEKNIK). :)

Semester lepas alhamdullilah semua lepas dengan baiknye. Harap semester ini tiada pengulangan modul. :) 

Kesibukan menghadapi peperiksaan pada tarikh sekian2 ye.. :)

24.04.2012
2.30 p.m. ~ 4.30 p.m.
BA 201 ~ Engineering Mathematics 2 (B31)

26.04.2012
11.15 a.m. ~ 1.15 p.m.
ET 201 ~ Electrical Circuits (B23)

30.04.2012
2.30 p.m. ~ 4.30 p.m.
EE 202 ~ Digital Electronics (B28)

02.05.2012
2.30 p.m. ~ 4.30 p.m. 
EE 201 ~ Semiconductor Devices (B22)

p/s: Selamat maju jaya diucapkan pada semua kengkawan yang akan menghadapi peperiksaan sama atau tidak sama dengan saya. Buat sehabis baik kerana inilah penentu masa depan anda. 

Anda adalah penentu masa depan anda sendiri bukan orang lain ! Jangan lupa kepada-Nya. !

03 April 2012

Kisah Cinta Terindah



 Morning all peeps..... :) pagi ni terbaca satu entry yg menarik sangat.. so sy kongsikannya disini.. 

Sebuah kisah Cinta Sejati, Kisah nyata yg pernah terjadi di Bumi ini...

Sekian ratusan tahun yang lalu...

Di malam yang sunyi, di dalam rumah sederhana yang tidak seberapa luasnya. seorang isteri tengah menunggu kepulangan suaminya. Tak biasanya si suami pulang larut malam. Si isteri bingung... hari sudah larut dan ia sudah sangat kelelahan dan mengantuk. Namun, tidak terlintas sedikitpun dalam benaknya untuk segera tidur dan terlelap di tempat tidur suaminya. Dengan setia ia ingin tetap menunggu. namun, rasa ngantuk semakin menjadi-jadi dan Si suami tercinta belum juga datang.

Tidak berapa lama kemudian....

seorang lelaki yang sangat berwibawa lagi luhur budinya tiba di rumahnya yang sederhana.

Lelaki ini adalah suami dari si wanita tersebut.

Malam ini beliau pulang lebih lambat dari biasanya, kelelahan dan penat sangat terasa.

Namun, ketika ingin mengetuk pintu.., terpikir olehnya Si isteri yang tengah terlelap tidur. ah, sungguh dia tak ingin membangunkannya.



Tanpa berfikir panjang, dia tak jadi mengetuk pintu dan seketika itu juga melebarkan serbannya di depan pintu dan berbaring diatasnya.

Dengan kelembutan hati yang tidakk ingin membangunkan isteri tercinta, Si suami lebih memilih tidur di luar rumah..

di depan pintu...

dengan udara malam yang dingin melilit...

hanya beralaskan selembar serban tipis.

Penat dan lelah seharian, dingin malam yang menggigit tulang ia hadapi..

kerana tak ingin membangunkan isteri tercinta. Subhanallah...

Dan ternyata, di dalam rumah..


dibalik pintu tempat si suami melebarkan kain serban dan berbaring diatasnya..

Si isteri masih menunggu, hingga terlelap dan bersandar di balik pintu.

Tidak terlintas sedikitpun dalam pikirinnya untuk berbaring di tempat tidur, sementara suaminya belum juga pulang.



Namun, kerana risau rasa mengantuknya tak tertahan dan tidak mendengar ketukan pintu Si suami ketika pulang, ia memutuskan tuk menunggu suaminya di depan pintu dari dalam rumahnya.



Malam itu... 
tanpa saling mengetahui, sepasang suami isteri tersebut tertidur berdampingan di kedua sisi pintu rumah mereka yang sederhana. kerana kasih dan rasa hormat terhadap pasangan.. Si Isteri rela mengorbankan diri terlelap di pintu demi kesetiaan serta hormat pada suaminya dan si suami mengorbankan diri tidur di pintu demi rasa kasih dan kelembutan pada isterinya.

dan Nun jauh di langit....

ratusan ribu malaikat pun bertasbih....

menyaksikan kedua sejoli tersebut...



SUBHANALLAH WABIHAMDIH


betapa suci dan mulia rasa cinta kasih yang mereka bina

terlukis indah dalam ukiran akhlak yang begitu mempesona...

saling mengasihi, saling mencintai, saling menyayangi dan saling menghormati...



TAHUKAH ANDA... siapa mereka..?

Si suami adalah Muhammad bin Abdullah, Rasulullah SAW.

dan

si isteri adalah Sayyidatuna Aisyah RA binti Abu Bakar As-Sidiq.



Merekalah sepasang kekasih teladan, suami isteri dambaan,

Semoga rahmat ALLAH senantiasa tercurah bagi keduanya, dan mengumpulkan jiwa kita bersama Rasulullah SAW dan Sayyidatuna Aisyah RA dalam surgaNYA kelak. Dan Semoga ALLAH SWT memberi kita taufiq dan hidayah untuk meneladani kedua manusia mulia tersebut.

Aamiin...Aamiin ya rabbal'alamiin...